söndag 6 september 2009

Hon släpper dig aldrig, Kate Cann

Detta är inte samma bok som släppa taget!
Hon släpper dig aldrig, Kate Cann
Äger

Det här är en tjock bok, som jag läste för länge sedan.
Men som jag fortfarande minns.
Jag kunde inte släppa boken, förrän den var slut.
Även om jag hade velat det ibland.
Det var en väldligt bra bok.

Då var den för tjock för mig, men ändå lånade jag den.
Det var en mening på baksidan som gjorde att jag tog med mig den hem. " I scared myself, writing this book"
Nu tycker jag att den texten låter väldligt läskig...
Jag kan inte fatta hur jag vågade låna med mig den hem.
Men det gjorde jag.
Och det ångrar jag inte.

Jag läste några kapitel ur den och lämnade tillbaka den.
Den var tjock och seg, tyckte jag.

Ändå så gick jag snart till biblioteket, släpade boken till klassrummet och stängde den inne i min bänk. Vi var tvungna att ha en läsbok ifall man blev klar med sina saker och inte hade någonting att göra. Jag blev klar med mina saker, men jag hade ingen bok. När jag kom till biblioteket och såg boken igen, kunde jag bara inte låta bli låna den, hehehe :P

Min kompis hade inte heller någon bok, så hon fick lånade min tjocka medan jag läste en annan. Hon tyckte också att början var seg. Hon hoppade över de första kapitlerna och läste.
Hon sa att den var jättebra.

Men det var också en för tjock bok för henne. Så snart lämnade hon tillbaka boken till mig.
Jag släpade med den hem och började läsa någonstans där jag slutade.

Jag började så småningon ta mig förbi det sega, som faktiskt inte alls var så segt, och kom in i boken. Den var jättebra!

Men det var något läskigt i texten, och den blev läskigare och läskigare. Jag kom ihåg att jag gillade den jättemycket, men inte vågade läsa den på natten...

Det var inte något läskigt i innehållet, men det var ändå något skrämmande.
Det var mer skrämmande för att jag inte visste vad det var som var så skrämmande.
Det fanns liksom något läskigt i luften. I boken.

Okej, det där kanske var lite överdrivet :P

Men jag tyckte att boken fortfarande var seg, ibland.


Amber orkade inte med sin syster och sin morsa, så hon drog.
Men det var inte vad hennes familj trodde, till de hade hon sagt att hon skulle på en semester.
Men verkligheten är att hon aldrig tänkte komma tillbaka.
Hon flyttar in i ett hus där en massa schyssta vänner bor tsm.
Hon skaffar ett jobb och allting är jättebra.
Tills hennes syster Poppy flyttar upp på vinden...


Boken är iallafall passande för högstadiet och gymnasiet upptäckte jag nyss... Upss :B


Betyget då alltså: VG

Förutom massa läskigt och sega bitar så innehöll den också lite kärlek.
Vilket jag tyckte var skönt, så att jag slapp läsa massa läskigt hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar